Friday, December 16, 2011

My production team

After half and a month battle dengan 4 episod sci-fi,akhirnya semua org dh boleh relax and tarik nafas lega.Mana taknye,Sabtu dan Ahad keje,balik kul 11-12 malam.But still aku nampak team animator x pernah pun complain.Dorang still boleh enjoy even dateline dh dekat.Bile aku tngk dorang semangat macam tu,rasa penat,pressure,tension aku semua hilang.Tak dinafikan,ni la 1st time aku dpt team production yg best.Evryone berusaha tuk hasilkan kualiti yg baik,walaupun tiap kali kena tukar scene,still they manage to fix it without complain.

Luckly sabtu dan ahad,director akan beli pizza.Last time 13 keping pizza,aku rasa mcm heaven sbb dpt rasa sume jenis flavour yg ada.

Biasanya kul 6 petang,kiteorang akn rehat,pegi makan or ade yg stay tngk movie.Ada gak yg men LAN game ramai2 cam Left 4 Dead2 or TF.

walaupun "crunch time" dorang still boleh enjoy bekerja.
Dari situ ak belajar tuk stay calm,relax,focus on watever we can.
Tak perlu tergesa-gesa,walaupun dateline dh dekat.
As long as we plan it well,sume akan jd ok after that.
Maybe with a little bit change huhu.

Rabu lepas,team production menyambut hari ulang tahun ke 6.Semua org hang out di lobby,It was a great moment.Suddenly aku rasa terharu.It was my dream tuk join production team.Bile difikir2 kan apa yg aku dh abiskan dlm hidup aku sebelum ni,apa yg ak silap,apa yg aku tak buat,terpaksa tebalkan muka mendengar kritikan dan bebelan org lain just semata2 tuk prove kepada dorang that somehow I can be somebody.

Tapi sekarang.
Ianya betul2 bebaloi.

Terima kasih Tuhan.

Just remember,sebanyak mana kita berusaha,sebanyak tu la kita berhak tuk terima ganjarannya.So kalau kita just duduk,yakin sesuatu tu akan terjadi,usaha sana sikit,usaha sini sikit.Kat sini pun nak,kat sana pun nak.

Aku tak rasa korang akan dapat 100% apa yg korang nak.
Still korang akan dapat walaupun tak banyak.
Tapi..rugi la...sini dapat 20% sana dapat 30%,belah situ plak 40%.

Sedangkan org lain dah selesa dengan 100% yg mereka terima.

---------------------

One more thing,

People with talent.mereka tend to have common problem.
Attitude dan cepat terpengaruh.

Tuhan kasik gift macam tu,tp memilih nk buat kerja or demand.
Cepat terpengaruh bila tngk org lain buat macam cool,kita pun rasa nak buat jugak.
Halfway bile tngk org lain pulak buat something macam best,kita pun nak buat jugak.
Then,keep on lompat macam katak.

Seakan-akan mereka tak hormat org len yg x diberikan such a gift and terpaksa struggle tuk sampai ke atas.

In the end,dh termasuk dlm golongan org yg tak bersyukur.

--------------------------------------------

Beberapa org dlm opis ak suddenly bercerita tntg RO.
So aku tanya korang, still main ke,dah 8 tahun kot.

Dorang still men,tp just for fun,tuk recall memori lame time sekolah dulu.
So ak pun decide tuk join skali.

X sangka selepas 8 taun semuanya kembali lg.
Betul la,kalau kita simpan sesuatu tu dengan baik dlm hati kita,suatu hari nnti ianya akan datang kembali.

What a sweet life~~~ huuuu

------------

Tak kesah what kind of life that you have right now,
what kind of problem that you face right now,
what kind of people that you meet right now,
you just need to put down your mask,
smile mask,sad mask,angry mask,innocent mask,cute mask,confident mask,guilty mask,good person mask,bad person mask.
put down,

and be yourself.

1 comment: