Saturday, December 3, 2011

Hi..nama saya "Udang"


Aku rasa semenjak beberapa tahun ni,nickname aku keep on berubah,berevolusi.
Aku pun tak pasti macam mana nama "Apie" tu lekat.

Kata mak,aku asyik nangis je time baby dulu.So bila nenek dukung aku,dia akan pujuk sambil sebut.."Aaaa fir..daus...Aaaa..fir..daus"... in the
end Aaa fiii tu dimudahkan jd Apie.haha ...boleh pulak camtu.Tp dlm keluarga aku cuma ayah ak je yg panggil aku dgn nama asal.Jarang dia sebut apie kecuali dlm msg.

First year di universiti,aku end up dgn group2 MPP dan ketua pelajar.Tu pun kenal atas kawan.Dan ketua pelajar yg jimbit tu selalu buat joke dan panggil "apai"..what the~~~ huhuhu

Sampai skng klo ak jmpe dia kt KL still lg dia pggl name tu.

Ok done with that.Tapi ade lg yg lebih gempak.
Semasa amik kursus di Mentari,aku ade sorang sidekick yg bernama Eng.After kursus kami decide tuk sewa
bilik di rumah bery.

Eng jarang msg,biasa dia tepon je.One day aku realize yg dia panggil name aku macam pelat.Of coz la..sebab dia chinese.Tapi one day aku dapat msg dr dia .Which is dia tulis:

"Ebi..you mau pergi lab ke.?"

o_0"

Akhirnya selepas beberapa juta tahun bertukar rupa,in the end nama aku berevolusi menjadi seekor "udang".
FYI:dalam bahasa jepun "Ebi" adalah udang.

T_T

Ok..udang,selama ni ko panggil ak udang ke eng?....haiz..udang..haiz
--------------
Tensen gak bile keje ni.
Pressure bile x dpt perform yg terbaik.Walaupun senior x de la pressure sebab new comer.
But still ak rasa bersalah klo x perform.
Owh permudahkan lah perjalanan aku..Amin

Something to share:
Kalau korang rasa hati korang kusut,keliru,tak tenang,buat kerja asyik tak kena je.
Pastu ade je yg problem terutama dlm pekerjaan dan belajar.Lagi2 exam.
Cuba la amalkan ni masa sujud terakhir solat,or time baca doa ke.

First,doa kan tuk parent..3 kali
" Rabbi firli waliwalidaya warhamhuma kama rabbayani saghira"

Kemudian minta kejayaan dlm segala macam peperiksaan,ujian tempat kerja atau belajar...3 kali
"Allahumma Najihna fil imtihan"

Minta diampunkan dosa umat Nabi Muhammad S.A.W..3 kali
"Rabbi firli ummati Muhammad"

Ditutup dengan selawat ke atas Nabi Muhammad S.A.W sebanyak 3 kali.

Insya Allah kalau ikhlas dan berusaha,akan dimakbulkan.
-------------

Ikut la kesesuaian korang nak baca bile.tak semestinya 3 kali.Cuma aku dah terbiasa macam tu.Sujud akhir pun dah jadi kebiasaan,sebab kata org tu antara masa2 yg di makbulkan doa.

-------

Musang merah dah pandai senyum,tapi ros merah macam sedih kalau la aku mampu buat dia tersenyum balik =)
*ketuk kepala kuat2*

oi xde mase nk pk benda yg lepas!!keje tu ksk up lg,ksk siap,tak cukup mse pun kena ksk siap jgk,kena reject bnyk kali pun,ksk siap gak.!!

In the end org yg gagal,ada lah org yg tak berusaha bersungguh2.
Bukan nya org yg jatuh banyak kali.
Sebab even kena reject pun,bile org nmpk effort kita,mereka akan appreciate it.

So never give up!!!

=)

Wish you the best~

3 comments:

  1. hai udang! ahahaha..;p

    ko keje dah skang? kat ne la? alhamdulillah..

    keje ni memang kekadang leh wat kite stress.kena bijak handle la kan?

    ReplyDelete
  2. udang begerak beramai2~ hahahax

    keje kat les'copaque.

    tu la...baru2 lg,still tak biasa ngn environment.lama2 ok la tu..tp x nak la lama2 sgt.haha kang bsng lak leader.

    tu la kena bijak uruskan.mane de benda senang.

    ReplyDelete
  3. pergh..les'copaque tu..hebat le kawan aku ni..proud2..nanti boleh la aku tengok nama ko keluar kat credit eh..huiyooo..

    ReplyDelete