Monday, January 17, 2022

Deja vu

Aku dapat satu workload baru selepas 2 kali kami amend.

Ini adalah kali ke 3 the whole episode kena amendment.Aku tak nak amik tahu kenapa kena tukar lagi,sebab polisi aku tahun ni just buat apa yang dimintak within kemampuan aku.

Fasa blocking adalah fasa dimana kami roughly tunjuk idea dan pose kepada director dan lead,sebelum proceed untuk finish.

Takde komen dari lead dan director,malah penambahan idea or vision dari director pun takde.Aku assume mereka setuju.

Proceed with final,sedikit hiccup but then semua sempat finish and present to BOD.
Ketika menunggu aku berharap idea baru diapprove since ada penambahan visual yg pada aku awesome dari concept artis dan comp.

---------

Unfortunately,kena amended lagi.

Dalam masa yang sama kami ada pertukaran tempat duduk dan kumpulan.
Shuffle ni happened every year to make sure semua org tak stay place dan kerja with same people.

So aku dapat new lead and new team member.

TBH aku afraid sebab this is the circle yg penah kill life aku sebelum ni,and one of the many reason aku jadi silent and bawak diri.

But,aku cuba tuk adapt since last year was good for me.in term of life quality,things getting better.

-----------

The amendment was not clear,takde video or suggestions.We just amend it by our on sense that consider improvement.

2 kali checkpoint, amendment aku x diterima.Aku nak je cakap why not korang acting and aku copy 100% exactly.

By the time masuk kali 3 aku decide tuk swap the shot dgn others people yang rasa stuck macam aku juga.

Leader baru aku x setuju dengan alasan kesian org yg kena swap.klo dulu ak pun fikir mcm ni,tp skng lebih pd efficiency.Tp malas balah,dia pun bkn matang sgt pasal hal2 cmni.

Then aku proceed mcm biasa.
Tengah buat tiba2 lead amik shot aku dan suruh aku buat shot lain.

Dia kata ikut je acting director confirm approved.Katanya aku degil.

Of course after that shot tu approved lepas leader aku tukar ikut video acting director.

But the point yg dia hentam aku x follow acting director a bit unjustice.

*. 2 kali aku amend tanpa video acting director atau kata putus dr drg if tak suka or suka idea aku.

*. Video acting tu dpt pd amendment ke tiga,which aku sure drg dh nmpk benda x jadi n drg br nak acting.then lead aku amik shot aku sblm ak smpt buat ape2 tuk follow new vid...pastu x abis2 ulang,ak x follow video acting,dia follow sbb tu dia punye shot approved.

Sejujurnya ini  bukan kali pertama.Lead baru aku ni dah bnyk kali salah faham and cakap fakta tak kena pada tempat.
Ni reason aku jauh dari dia.Pada aku dia toksik.

Aku penat sbnrnye,everytime aku dapat peluang untuk improve,dorang akan datang and kacau.

Aku betul2 rasa aku kena keluar dari tempat ni.

Penat mental,kalau org lain mungkin dah bunuh diri.

No comments:

Post a Comment