Wednesday, January 25, 2012

Dari Uptown ke Kucing

Objektif tuk bulan ni dh setel,td ak beli Animation Survival Kit kt Border,thnx to Bana tlg inform kan sal buku ni.Smngt aku nk keje sok.

Singgah rumah jap tuk smpn buku,pastu ak plan ke uptown s.alam.Beli ape2 yg patut,ak rase bnyk baju yg ak pakai x matching with each other.

Rumah gelap,sama ada bery x bngun lg or dia x kuar lg dr bilik sejak pagi td.Baru je ak nk bukak pintu bilik ,tibe2 terdengar bunyi pintu bery terbuka.Dengan muka Troll dia ajak ak g makan. Kenape la time ni ko nk g mkn T_T.McD plak tu~.Aku suh dia nek moto,snng skit,blk leh trus g uptown.Tapi dia xnk,dia nak jln kaki gak.So terpakse la aku ikut jalan kaki.Xpe sempat lg nk ke uptown.Teman dia mkn sejam,kul 9.45 ak gerak ar ke sana.

Mase kt McD kiterang discuss tntg kes kecurian.Kate Bery:

"I think people who like art such as music,manga,animation won't do this kind of thing.Well that just my opinion."

hooo...betul.tp x semua la.

and then tiba2,hujan.....uwaaaaaaah uptownnnn!!! akhirnya ak trpkse spend xtra 1hour,which left me no choice but to refill air aku..haihz malang betul.

In the end,aku dh xde mood nk g,sbb sok keje,ak xnk gune energy bnyk sgt mlm ni.


----------------------------


Ondway blk,bery singgah 7e.Mase nk kuar tibe2 seekor kucing lari msuk ke dlm 7e.Aku pnggl dia kuar,then bery ckp "Jgn itu kawan saya".Dia beli makanan kucing kat 7e dan letak atas pinggan kertas yg dia ambil kt dlm 7e.Mcm tau2 je,kucing tu kuar dan pegi ke arah bery.Comel kucing ni,manja2.Tiba2 awek yg jage kaunter kuar,bwk seko anak kucing warna perang.Kate dia yg seko ni duk bwh kaunter dari td.Org yg lalu lalang sume wat muke pelik tngk ktrng.Ok,aku pun rase pelik,tp dorang berdua ni rilek je.Cam dah biase buat.

Sebelum sampai rumah bery ckp: "I anggap kucing tu mcm manusia.Kalau dia hensem,cantik or comel i kasik dia makan.Kalau x hensem,x cntik,x comel,i pun x layan punye"

Hooo...betul jugak.Manusia slalu camtu.Ade rupa semua ok.Kalo xde rupe x pandang pun.Apetah lg nk kesian.

Kate bery lagi:"Kucing ar...you ksk dia makan,dia dtang punya.Kalau tak dia pun xmo dtg.Orang pun mcm tu juga.Kalau anjing dia igt sape yg ksk dia mkn,tp kucing as long as ade org mau ksk dia mkn,dia akn pegi kt org tu.Klo org tu xmo ksk mkn lg,dia akn pegi kt org len pulak"

Jackpot bery~that one aku betul2 agree.

To be honest,ak blh describe sesetngah org dgn "kucing".

Tapi x blh nk nafikan kucing ni cute,manja yg plng best ialah inesen hehe.

Tapi td aku nmpk kucing yg bery ksk makan pergi ke arah ank kucing perang tu dgn gaye gangster,smpai takut ank kucing tu terus lari.

See pecah tembelang.Heh aku dah boleh agk dah.Luar nmpk comel tp hakikatnye...hehe
Manusia pun cmtu gk.
Kan? =)

Tapi ade setengah org yg treat dgn baik sume kucing yg dia jmpe tak kire comel atau tak,bulu cntik or berkurap,sama ade kucing tu gigit org or gedik.Dari situ kite dh blh nmpk hati dia mcm mane.

Bukan sekadar cakap :"waah suke...comel"

or 

collect gmbr kucing yg comel2 

or

pegang dan layan unknown cat depan public

or

terase nk bela kucing

tapi 

bile blkng org,kucing mengiau bnyk kali dh start rase annoyed.

dtg kucing yg x brp nk comel trus geli n rase nk hempuk.

dah bela,time kucing berak n kencing kita naik angin 

so ni pun mengambarkn sifat dan peribadi org tu mcm mana.
tngk je mcm mane org tu melayan binatang,kita blh assume serba sedikit tntg sifat dia.
menarik kan =)
tp xde la 100%.

cube bace kisah sahabat yg sgt mnyayangi kucing smpi Nabi S.A.W menggelarkan beliau "bapa kucing jantan"

"..menyayangi kucing peliharaan, seperti menyayangi keluarga sendiri." pesan Nabi S.A.W




p/s:walaupun xdpt ke uptown,tp hr ni ak dpt bnyk pengajaran yg berguna.



2 comments:

  1. so true..agree 100%..

    sebab aku manusia yg membela kucing terbuang yg dikutip di kedai2 makan..dari berkurap smpai dah tak berkurap..dari berkutu smpai dah takde kutu..dari busuk smpai wangi..

    aku pun tak boleh 'masuk' dengan orang yg ngaku cat lover..tapi nak kucing yg lawa2 je..bulu kembang2..yg kurap2 pandang pun tak..itu bukan cat lover ye..tah pape..

    ReplyDelete
  2. mrmmmm kena batang hidung. hmmm. trasa lesson learned from this postt.mrmmmmmm. tq apie(:

    ReplyDelete