Monday, August 9, 2010

Rm50 dan Mr.Yojimbo




Duit Rm50 aku jatuh ke dalam tempat yang tak sepatutnya...(-_-")

"Ceh..Rm50 je,dah jatuh nak buat macam mana.."

Biasanya aku akan cakap macam tu,"handphone aku tertinggal..takpe esok boleh cari balik kat tempat tu.."

"Confirm no. flight ni,tak yah la tanya counter lagi.."

Tapi hari ni aku nekad nak ambil duit tu,biar pun terpaksa berkorban,memang aku tak sanggup nak fikir..huhu (T_T).Lagipun duit tu boleh buat bayar internet untuk sebulan.

Aku selalu ambil mudah pasal hal-hal yang remeh.Kadang-kadang yang berat pun macam tu.

"ala baru 2 kali..."

"ala..3 hari lagi.."

"ala..kasik tau je ada masalah.."

dan..banyak lagi "ala" nye~ (~3~)v

well...itu sebenarnya gejala yang tidak sihat.Malah boleh berjangkit dan melarat kepada makhluk lain yang berdekatan terutamanya housemate.huhu

Mungkin faktor umur, or pengalaman membuatkan aku mula amik berat tentang perkara-perkara macam ni.*cough* (rasa macam muda lagi ni).

Actually,ia melibatkan antara perkara yang sepatutnya dibuat dan yang tidak sepatutnya buat.Kalau seseorang yang arif,mostly dia tahu untuk bezakan which part yang perlu di dahulukan and which part yang tak diperlukan.

In my case,aku failed almost everything.Maaa ii ka...haha

----------------------------------------------------------------------------------

Hari ni aku berjumpa Mr.Yojimbo.

He ask me.."Why do you need me?"

I answer"..to fight the stronger fiend.."

so dia mintak aku offer price aku..dia letak 250k first bid.

Aku nego la 14k.(well its a bid kan..so aku letak la lowest,kalau dia nak up lagi aku akan increase sikit2 sampai dia puashati)

then straight dia cakap:

"You desire a phoenix,yet you offer a chicken feed"

Bamm!!!..direct kena kat muka aku..hahaha >_<" p/s:aku memang fail bab2 offer mengoffer ni,so jangan la hantar aku jumpa client..unless you want that kontrak tu lebur~ Rabu ni dah start puasa.."Selamat berpuasa kepada yang beragama Islam"

currently listening to:

"Tengoku ni Ichiban Tooi Basho" - Moumoon

No comments:

Post a Comment